Hoi! Ik ben Britt en ik ben 16 jaartjes oud. Ik zit in 5 vwo en na mijn school wil ik media, informatie en communicatie gaan studeren. Ik ben dit beautyblog begonnen omdat ik helemaal gek ben op make-up, nagellak en nailart. Ik hoop via dit blog mijn 'verslaving' met anderen te kunnen delen.

Mocht je vragen hebben, dan kun je mij altijd een mailtje sturen op dit emailadres: beautiful.addicted@upcmail.nl.
Op Twitter kun je me vinden onder de naam @Britt_Addicted


Veel plezier op dit blog!

Liefs, Britt



zaterdag 3 september 2011

Catrice: Eyeshadow Quatro Go Green - Take Me!

Another Catrice-review! Vandaag heb ik een review van een eyeshadow quatro voor jullie! Ze zijn er al een tijdje, maar het viel me op dat over het quatro waar ik vandaag over ga schrijven, maar weinig verteld wordt. OMG, I Want That! is heel erg bekend en populair, maar haar blauwe zusje is veel minder bekend! Vandaag wil ik proberen om daar een klein beetje, voor hoeveel ik daar invloed op heb, verandering in te brengen.
Ik heb het over het quatro Go Green -Take Me!, maar als ik heel eerlijk ben vind ik die naam niet echt geweldig bedacht. Het quatro is namelijk blauw, en niet groen dus. Ik heb het quatro al best een tijdje, ik kocht hem toen de nieuwe producten kwamen tegelijkertijd met de populaire OMG, I Want That! (en ja, ik snap waarom die zo populair is, maar omdat er al zoveel overgeschreven is, laat ik dat maar zitten. tenzij jullie het heel graag willen, natuurlijk!).




Zoals je ziet: blauw met zilver/grijs en wit. Geen groen dus! Het gaat natuurlijk niet helemaal om de naam, maar als het woordje 'green'  voor 'blue' was vervangen, was het logischer geweest.
Op de fot hierboven zie je dat het quatro niet zo heel mooi op de foto wou, maar dat komt voornamelijk omdat het hier nog dicht zit, het begon enorm te spiegelen en daardoor zijn de foto's er niet bepaald beter op geworden. Hieronder daarom nog een foto van de kleurtjes als het doosje open is, dan zie je de kleuren gewoon wel goed!


De zilver/grijze kleur ziet er een beetje raar uit. Dit komt omdat deze kleur nogal een creamy structuur heeft. De andere kleuren zijn wel gewoon echt poeder, maar de grijze kleur heeft dus een hele andere structuur. Opzich vind ik dit niet heel vervelend, maar hierdoor wordt de kleur wel sneller 'vies'.
De kleur heeft wel gewoon een mooie en goede pigmentatie, maar dat zie je hieronder bij de swatches!



Op de bovenste foto zie je de kleuren zonder een basis. op de onderste foto heb ik wel een basis gebruikt. Je ziet niet heel veel verschil tussen de kleuren, met of zonder basis. De kleuren zijn wel beter gepigmenteerd, maar het grote verschil zit hem toch in de zilver/grijze kleur. Niet de pigmentatie, want zonder basis is dit ook al prima. De structuur krijgt wel even een verschil. Zonder een basis is de kleur namelijk vijr korrelig en komt hij echt in brokjes op je huid te liggen, niet mooi en het werkt ook niet fijn. Als je een basis gebruikt, heb je hier al een stuk minder last van en is de oogschaduw een heel stuk mooier!
De kleuren hebben een vrij goede pigmentatie. De witte wat minder, maar de kleur is voornamelijk bedoeld als highlighter, dus hoeft het ook niet spierwit te zijn. De lichtblauwe kleur is ook vrij licht, maar de pigmentatie is wel gewoon in orde, deze kleur is heel mooi op te bouwen. De andere twee kleuren hebben een hele goede pigmentatie en je hebt ook echt maar heel weinig nodig om de kleur mooi te zien.

De houdbaarheid van de kleuren is ook goed! Als je ee goede basis gebruikt, kun je een look met de kleurtjes gewoon een hele dag dragen!

Ik ben heel blij met dit quatro en ik vind hem echt de moeite waard. Tja, het is blauw, je moet er van houden. De andere kleurencombinaties hebben allemaal een beetje veilige kleurtjes. superleuk en mooi hoor, maar blauw is ook wel eens leuk! daar is dit quatro dus voor. De zilvere kleur is ook heel mooi te gebruiken in wat rustigere looks, en de witte kleur is ook echt een mooie highlighter, al zou je denken dat ie daar te wit voor is, het geeft wel een mooi effect.

Het quatro van Catrice kost €4.49 en is verkrijgbaar bij het Kruidvat.

Liefs, Britt
Follow my blog with Bloglovin