Hoi! Ik ben Britt en ik ben 16 jaartjes oud. Ik zit in 5 vwo en na mijn school wil ik media, informatie en communicatie gaan studeren. Ik ben dit beautyblog begonnen omdat ik helemaal gek ben op make-up, nagellak en nailart. Ik hoop via dit blog mijn 'verslaving' met anderen te kunnen delen.

Mocht je vragen hebben, dan kun je mij altijd een mailtje sturen op dit emailadres: beautiful.addicted@upcmail.nl.
Op Twitter kun je me vinden onder de naam @Britt_Addicted


Veel plezier op dit blog!

Liefs, Britt



vrijdag 2 september 2011

Samples, what about them?

Samples, je krijgt ze tegenwoordig overal. Oké, misschien niet overal, maar wel op veel plaatsen. Als je naar een parfumerie of een betere drogist gaat, krijg je er meestal wel een sample bij. Soms zien de samples er prachtig uit, soms is het vrij simpel.  Soms gebruik je het, soms niet. Ik ben ze de laatste tijd gaan sparen. Eigenlijk kun je het geen sparen noemen, want ik gebruik ze wel gewoon. Ik heb het dan nu voornamelijk over parfum samples, andere samples gebruik en 'spaar' ik ook wel, maar parfum samples, daar kan ik echt geen genoeg van krijgen. Ik heb er nu best een aantal, hoeveel durf ik niet te zeggen. Toen ik besloot om foto's te maken van mijn sample-stash (als ik het zo even mag noemen), kwam ik erachter dat ik er heel veel 'kwijt' ben. Niet echt kwijt, want ik denk dat ik wel weet waar ze zijn, maar ze lagen niet meer bij de rest. Reden? Geen idee, ik neem er altijd één mee als ik weg ga, gewoon omdat ik het fijn vind om bij me te hebben, maar ik vergeet ze altijd uit mijn tas te halen.

Ik schrijf dit artikel omdat ik benieuwd ben naar jullie mening over samples. Ik hou echt van samples, maar er zijn ook mensen die het vervelend vinden. Je krijgt een klein beetje van bijvoorbeeld een parfum, in de hoop dat je het lekker gaat vinden en het gaat kopen. Slimme truc dus! Bij veel mensen werkt het ook. Het parfum slaat aan, en ja hoor, een paar weken later staat het parfum bij de mensen thuis. In dit artikel vertel ik wat over mijn samples, en hoeveel ik ervan hou.




 Samples, samples, samples. Ik blijf ze geweldig vinden. Ik heb er best veel (de foto hierboven is niet alles, maar gewoon een greep uit wat ik heb). Ik spaar ze en ik hou van ze. Niet allemaal hoor, er zit een groot verschil in de samples zelf. vandaag heb ik het alleen maar over de parfum samples, maar er zij er natuurlijk veel meer. Er bestaan sites waar een overzicht opstaat van waar  je gratis samples aan kunt vragen, maar je krijgt ze natuurlijk ook vaak bij je aankopen.

Ik spaar ze niet, of eigenlijk wel, maar ik gebruik ze ook echt. Parfumsamples zijn samples waarvan je hoopt dat ze niet op gaan. Ik heb nu zeker mijn favorieten, ik heb er ongeveer 3 die ik niet meer durf te gebruiken omdat ik bang ben dat ze op gaan. Door die favorieten begin ik nu zelfs een verlanglijstje te krijgen van parfums die ik ooit in full size wil hebben. Ik zeg ooit omdat ik niet zo snel een parfum voor mezelf koop, al heb ik dat deze vakantie wel gedaan (hier komt binnenkort een review van online). Parfums zijn dingen die ik wil sparen, langzaam. Ik ga even over op een paar foto's. Dit zijn een aantal van de samples die ik geweldig vind. ik vertel jullie vandaag over vier samples. De rest bewaar ik voor een andere keer, ik geef meteen een mini review van het luchtje en als ik alles meteen zou doen, zou het echt veel te veel worden!


Deze twee samples vind ik amazing, al gebruik ik ze niet heel vaak. Links zie je de sample van The Beat, een luchtje van Burberry. Ik heb deze sample gekregen bij de Sephora in Lille (Noord-fFrankrijk). Ik ben daar afgelopen april met school een dagje naar toegeweest en toen heb ik bij de Sephora één van mijn favoriete oogschaduws gekocht. Dit luchtje kreeg ik erbij en ik zal nooit vergeten hoe sterk het luchtje was toen ik het is de bus opspoot bij een vriendin van me. De hele bus rook naar het luchtje, maar het rook echt heerlijk! Ik ben echt verliefd geworden op dit luchtje, maar ik gebruik het eigenlijk amper. Het luchtje is iets te sterk voor naar school, maar als ik naar iets bijzonders ga, vind ik dit altijd heerlijk om op te doen. of ik dit luchtje ooit ga kopen, ik heb geen idee. Ik wil het wel, maar ik denk dat het iets te sterk is om echt vaak te dragen, en dat vind ik het dus weer zonde. Het luchtje kost €56.- voor 50 ml.

Rechts op de foto zie je Euphoria van Calvin Klein. Zoals je ziet heb ik die echt al veel vaker gebruikt. Euphoria is een minder sterk parfum, dat toch wel goed aanwezig is. De geur is best wel bloemig, maar het heeft ook iets exotisch. ik vind dit luchtje echt ontzettend lekker, maar ook bij dit luchtje weet ik niet 100% zeker of ik ooit een fullsize wil kopen. Het is wel lekker, maar niet voor elke dag. Ik ben sowieso een beetje moeilijk met het kopen van parfums, ik wil ze alleen maar echt hebben als ik ze zo lekker vind dat ik het elke dag zou dragen. Euphoria is wel iets duurder, voor 50 ml betaal je €69.-.


Mijn absolute favoriet is Lady Million van Paco Rabanne. Dit luchtje gebruik ik niet meer, echt uit angst dat het flesje leeg gaat. Het is al bijna op, en ik wil dit luchtje gewoon voor iets echt speciaals bewaren. Het luchtje blijft gewoon heel lang hangen, en de geur is geweldig. Het is een beetje bloemig, maar heeft ook iets houtachtigs. dit luchtje is gewoon echt heel speciaal, en dit is dan ook één van de weinige luchtjes waar ik echt zeker van ben dat ik ooit een flesje ga kopen. voor 50 ml betaal je €67.25 en dat is best veel geld. Of ik dit luchtje echt wil kopen, of dat ik het ooit voor mijn verjaardag vraag ofzo, weet ik nog niet, maar ik weet wel heel zeker dat ik dit luchtje ooit een keer wil zien staan op het kastje naast mijn spiegel!

Rechts zie je Pleasures van van Estée Lauder. ook dit luchtje is bijna op, maar gelukkig heb ik hier nog een sample van! De sample die ik nog heb is nog helemaal vol en zit in mijn toilettas om mee te nemen. Dit luchtje is echt bloemig en ik kan het ook echt niet anders beschrijven. het is een opvallende luchtje, dat niet te zwaar is. Ook dit luchtje zou ik ooit heel graag willen hebben want dit is echt één van de parfums die ik elke dag kan dragen, wat ik ook ga doen! Voor een fles van 50 ml betaal je €53.-.

Dit waren de vier samples die ik vandaag wou bespreken! Ze zijn allemaal echt heel lekker, maar ze zijn ook allemaal nogal prijzig. De prijzen die ik nu heb gegeven zijn de standaarprijzen, maar als je ze via internet besteld, zijn ze vaak goedkoper. Dit scheel vaak een euro of zeven, maar of je dan goedkoper uit bent wat betreft de verzendkosten, ligt er natuurlijk aan waar je het besteld!

Vinden jullie het leuk om vaker een artikel te zien zoals deze? dat ik kort een antal samples bespreek en vertel of ik ze wel of niet zou kopen? laat het me weten bij de comments!
Liefs, Britt


Follow my blog with Bloglovin