Hoi! Ik ben Britt en ik ben 16 jaartjes oud. Ik zit in 5 vwo en na mijn school wil ik media, informatie en communicatie gaan studeren. Ik ben dit beautyblog begonnen omdat ik helemaal gek ben op make-up, nagellak en nailart. Ik hoop via dit blog mijn 'verslaving' met anderen te kunnen delen.

Mocht je vragen hebben, dan kun je mij altijd een mailtje sturen op dit emailadres: beautiful.addicted@upcmail.nl.
Op Twitter kun je me vinden onder de naam @Britt_Addicted


Veel plezier op dit blog!

Liefs, Britt



zondag 12 juni 2011

Review: Essence My Skin

Elk meisje, en jongens eigenlijk ook, wil er goed uit zien. De één heeft meer met mode, de ander heeft meer met make-up. Ik heb zelf meer met make-up. Ik hou van mode hoor, abosluut, maar het is niet iets waar ik uren mee bezig kan zijn, met make-up wel. Toch is make-up niet het geheim van er goed uit zien. Het begint met de basis, huidverzorging en reiniging.

Toen ik afgelopen donderdag in de stad was, heb ik meteen een kijkje genomen bij het My Skin assortiment van Essence. Ik had al een aantal positieve reviews gelezen, met name over de cleansing gel, en ik was dan ook ontzettend benieuwd naar deze verzorgingslijn. De maximale prijs van de producten is €1.99 en als het gewoon goede kwaliteit is, is het een goede oplossing voor meiden met een niet zo groot budget, just like me. Ik nam twee producten mee: de Soft Cleansing Gel en een Intensively Caring Cream.


Als eerst de Cleansing Gel. Hier had ik al veel positieve reacties over gelezen en hier was ik dan ook het meest benieuwd naar.  Eerst maar eens wat foto's.

De tube

Open tube

De gel zelf op mijn vingers
De tube zelf werkt gewoon zoals een tube werkt, handig voor een gezichtsreiniger. De gel komt makkelijk uit de tube en is niet te dik en niet te dun. Je hebt niet veel van het product nodig om je gezicht te reinigen. Met de gel reinig je je huid zelf, maar het is ook mogelijk om hiermee je make-up van je gezicht af te halen. Persoonlijk vind ik het fijner om mijn make-up er met een make-up reiniger af te halen (ik gebruik de make-upreiniger van Rituals), maar als je elke dag foundation draagt, wat ik niet doe, kan ik me voorstellen dan het handig is om hiermee ook je make-up te verwijderen.
Nadat je de gel in je gezicht hebt gewreven/gemasseerd, haal je het er gewoon af met water. Er zit geen zeep in, waardoor je huid niet uitdroogt. De gel werkt hydraterend en je poriën worden diep gereinigd. Dit is wat Essence belooft en dit is ook echt zo. Ik ben heel blij met deze reiniger en ik gebruik hem dan ook elke dag twee keer, 's ochtends en 's avonds, voordat ik mijn dag/nachtcreme opdoe. Deze reiniger is echt het proberen waard, zeker voor die prijs! 

Het andere product dat ik meenam is één van de drie Intensively Caring Creams. Ik nam de cream mee in Pomegranate en Bamboo. Deze is speciaal voor een droge tot normale huid. Ik heb zelf een normale huid, maar na het douchen kan ik nog wel eens droge plekken in mijn huid hebben. Ik heb nog twee andere dagcremes, deze zijn allebei voor alle huidtypes. Door die droge plekken die ik soms heb, koos ik toch voor de droge tot normale huid. Ook hiervan eerst een aantal foto's:

Het potje zelf (uit het doosje)

Open

Cream op mijn vinger
De cream belooft te voeden en te beschermen tegen uitdroging. Ook zou de cream zorgen voor een fluweelzachte huid. Nadat ik de cream had gebruikt, wist ik dat er geen woord van gelogen was: wat een geweldige cream! De cream is niet ontzettend dik, wat ik vaak ook niet prettig vind. Het trekt snel in je huid, smeert makkelijk uit en is zuinig in gebruik. Ik gebruik ook deze sinds ik hem heb elke dag twee keer, na de reinging met de Cleansing Gel. Ook de cream kost €1.99 en allebei de producten zijn verkrijgbaar bij het Kruidvat.


Ik denk dat Essence weer een ontzettend positieve review mag toevoegen aan de lijst van positieve reviews die de My Skin lijn al heeft gekregen. Ik ben heel blij met deze producten en ik riep al meteen dat ik de rest van de lijn ook wil hebben. De Cleansing Toner staat hoog op mijn verlanglijstje, maar ik ben ook benieuwd naar de 4-in-1 Cleansing Cream.
Heel fijn dat er ook een keer betaalbare verzorgingsproducten zijn, die ook nog eens ontzettend fijn en goed zijn!


Hebben jullie de My Skin lijn al geprobeerd?


Liefs, Britt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten